
UF-företag från Arboga intar VM-mässan i Köping
I morgon, torsdag, är det dags för den tredje upplagan av VM-mässan i Ullvihallen i Köping. För första gången deltar UF-företag från Vasagymnasiet i Arboga. Hela 24 UF-företag med 64 elever fördelade på fyra av gymnasiets åtta program kommer att visa upp sina affärsidéer. VM-mässan är en viktig uppladdning inför den 11 mars då länsmässan går av stapeln i Västerås.
Arboga kommun och Polisen bjuder in allmänheten till en trygghetsdialog på Nytorget den 24 juni.
Kanaldagen vid Hjälmare kanal utökas i år till ett tvådagarsevenemang.
Vafabmiljö har presenterat en reviderad avfallsplan för perioden 2027–2030. Planen går nu ut på samråd.
På bara ett halvår har
Det väntar VM-stämning i Köping på midsommardagen när Sverige möter Nederländerna i sin andra gruppspelsmatch i fotbolls-VM.